تبلیغات
آموزش زبان عربی - عربی پایه دوّم راهنمایی موضوع درس: الدرس السادس المهمة السریة

عربی پایه دوّم راهنمایی موضوع درس: الدرس السادس المهمة السریة

 

نوشته شده توسط:معصومه شجری

«طراحی آموزشی»ویژه یک موضوع درسی

 

ماده درسی:عربی پایه دوّم               موضوع درس: الدرس السادس المهمة السریة           مدت(دامنه):80      نام معلّم: شجری قاسم خیلی

              اقدامات قبل از تدریس

      اجرای تدریس(فرایند یادهی-یادگیری و تعامل تجربیات)

اهداف کلی

اهداف رفتاری

رئوس مطالب

روش تدریس

مدل وگروه آموزشی

رسانه آموزشی ویژه

ایجاد ارتباط و انگیزه سازی

5 دقیقه

ارزشیابی تشخیصی

10 دقیقه

فعالیتهای معلّم-دانش آموز

40 دقیقه

ارزشیابی تکوینی و پایانی

10 دقیقه

فعالیّتهای خلاقانه دانش آموز 10 دقیقه

تعین تکلیف

(عمومی،گروهی، انفرادی) 5دقیقه

الف )آشنایی با دو صیغه  متکلم از فعل ماضی

ب)ترجمه این فعل ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

الف) علامت صیغه ی فعل ماضی«متکلم وحده» را تشخیص دهد و بتوانند فعل های دیگر را بصورت  متکلم درآورد.

ب)بتواند متکلم را بصورت صحیح ترجمه کند.

ج) فعل های ماضی«متکلم وحده و مع الغیر را درس پیدا کند و معنا کند.

د) بتواند ضمایر مخصوص این در صیغه را بیابد

ترجمه لغت و متن درس اسرار=رازها،التعرف علی=شناختن بر،حان= فرا رسید،خنادق= سنگرها،سترتُ= پوشاندم........وصلتُالی خنادقهم=به سنگرهایشان رسیدم    نحن هربنا فی ظلمة اللیل=ما در تاریکی شب فرار کردیم............

متکلّم یعنی سخن گوینده که دوقسم است 1- وحده.اول شخص مفرددر فارسی است مثل «:رفتم» وضمیر آن «من»است.در عربی با اضافه کردن«تُ» به اصل فعل بدست می آید«ذهب+تُ= ذهبتُ رفتم»وضمیر آن«انا=  من»می با شد.2- مع الغیر اول شخص جمع در فارسی است مثل «رفتیم» وضمیر آن «ما»است.در عربی با اضافه کردن«نا» به اصل فعل بدست می آید«ذهب+نا= ذهبنا رفتیم»وضمیر آن«نحن=  ما»می با شد.

در پاسخ به  پرسش اگر متکلم باشد جواب مخاطب است ولی اگر مخاطب باشد جواب متکلم است.«هل کسبتم الحسنات        نعم کسبنا الحسنات»

«هل قراتُ القران      نعم قراتِ القران»

بحث گروهی- بارش مغزی

بصورت شکل 7 می نشینند.

 

 

کتاب درسی – دفتر – قلم-گچ – کلاس-چارت های آموزشی- کتاب کار-

انّا نحن نزلنا الذکر اّنا له لحا فظون      9 الحجر

 

انّی قتلتُ منهم نفسا فاخاف ان یقتلون    33 القصص

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرسش از دانش آموزان مثل : سترتُ= پوشاندم      نحن هربنا فی ظلمة اللیل     پیدا کردن متکلم از آیه ومشخص نمودن نوع آن انّا نحن نزلنا الذکر اّنا له لحا فظون       انّی قتلتُ منهم نفسا فاخاف ان یقتلون

درس توسط معلم خوانده می شود-بعد دانش آموزان ترجمه می کنند.توسط معلم ترجمه روان می شود.قواعد درس بیان می شود.

 

قواعد توسط یک یا دو دانش آموز توضیح داده می شود. ترجمه.وصلتُالی خنادقهم....... التعرف علی........ ،سترتُ......وصلنا

نوشتن فعل های مختلف وتبدیل آن به متکلم وحده و مع الغیر -       نوشتن ضمیر آنها -  معنی کردن

1 - انفرادی : تمارین درس را حل نمایند.

2 - فعالیت خارج کلاس(گروهی) : یافتن دو آیه که در آن فعل متکلم وحده وضمیرآن باشد. یافتن دو آیه که در آن فعل متکلم مع الغیر وضمیرآن باشدو ترجمه ی آن .                                                                                                     3- عمومی  : فعل پیدا کنند و چهارده صیغه آن را صرف نمایند با معنی .



How can you heal an Achilles tendonitis fast?
پنجشنبه بیست و سوم شهریور 1396 11:46 ب.ظ
It's wonderful that you are getting thoughts from this paragraph as well as from our
dialogue made at this place.
std test kit
یکشنبه چهارم تیر 1396 09:59 ب.ظ
ریشه از خود نوشتن در حالی که ظاهر شدن دلنشین در آغاز
آیا واقعا نشستن خوب با من پس از برخی
از زمان. جایی در سراسر جملات شما
در واقع موفق به من مؤمن اما فقط برای while.
من با این حال کردم مشکل خود را با فراز در منطق و یک خواهد را سادگی به پر کسانی که
معافیت. در این رویداد شما در واقع که
می توانید انجام من خواهد مطمئنا
بود تحت تاثیر قرار داد.
سونیا
دوشنبه بیست و پنجم دی 1391 10:02 ق.ظ
خیلی عالی بودش واقعابرام تاثیرداشت
خیلی خیلی ممنونم
لطفابه وبلاگ منم ی سری بزنید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر